Adott egy cég, ahol felvesznek egy új értékesítőt. Ahogy az lenni szokott az új embert a cégvezető ismeri még régről és megbízhatónak tartja. Az ember a szakmában dolgozott világ életében és nagyon meggyőzte a cégvezetőt.
Mivel a cégvezető mostanában többször csalódott az új emberekben, felkért minket, hogy ennél az embernél segítsünk beillesztésben.
Ilyenkor mi leülünk az illetővel egy speciális, kimondottan a jelentkezőkre kifejlesztett konzultációra. Ennek része egy komplex felmérő rendszer, mely útmutatást ad az ember erősségeit, gyengeséget, a vele kapcsolatos kockázatokat és motivációs lehetőségeket illetően.
A feltérképező konzultáció eredménye az volt, hogy alapvetően az illetőnek jó képességei vannak, kicsit ugyan túlmarketingezte magát. Azonban nagy kockázatot jelent, hogy mind a személyisége, mind a tapasztalata alapján vélhetően cégekkel, cégvezetőkkel nem fogja jól megértetni magát, csak magánszemélyekkel. “Magyarul” a B2C piacon szuper jelölt lenne, de a B2B piacon nem az igazi.
A feltérképezés mellé adott cselekvési tervben lépésről lépésre felépítettük az illető próbaidejét, hogy minél hamarabb kiderüljön, hogy alkalmassá tehető a feladatra vagy sem.
Mivel a próbaidő-management kapcsán pontosan meghatároztuk hétről-hétre az elvárásokat vele szemben és kijelöltük a teljesítménymérő pontokat, sajnos egy hónap után ő maga adta fel. Így, hogy ez kiderült 1 hónap alatt, a cég több milliót takarított meg.
Ezek után a cégvezető elmesélte, hogy az előző értékesítőnél 8 hónapig “várta a csodát”, hogy hátha megtáltosodik az illető, ami nem történt meg és mondanunk sem kell, hogy ez mennyibe került.